Hjelp med podkast og video

Det er stort behov for formidling på podkast og video i sykehuset. I januar har det allerede vært stor aktivitet hos Team digital læring i OSS. Faget fornyes og sykehuset utvikler seg. Ta kontakt med Kompetanseutvikling for hjelp med digital formidling.

Publisert 01.02.2024
Sist oppdatert 02.02.2024
En kvinne med hodetelefoner og sittende på et tog
Bilde: Shutterstock

God digital formidling blir stadig viktigere, både i utdanning, i kompetanseutvikling og i endringsprosesser. Seksjon for kompetanseutvikling støtter klinikkene i digital formidling og opplæring. -Vi ser et stort behov for digitale produksjoner og formidling på podkast og video, sier seksjonsleder Ida Heier. -Vi vil gjerne gi flere fagmiljøer mulighet til å nå ut med disse mediene.

Den siste uken har seksjonen gjort opptak på Nye Radiumhospitalet for å støtte opplæringen i nye bygg, filmet på Nyfødt-avdelingen på Ullevål for å nå ut til gravide med viktig informasjon, bistått HR stab i opptaksarbeid med helsefagarbeiderlærlinger for å øke rekruttering, og produsert nye podkastepisoder i studio for podkastserien FysmedUpdate

-Generelt er det høy aktivitet hos oss året igjennom, men vi har alltid plass til gode prosjekter, sier Heier. -Vi ønsker å hjelpe fagfolk og ledere til å nå ut med sine budskap, enten det er til andre fagfolk eller til pasienter og pårørende. Riktige medievalg og god systematikk og kompetanseoppfølging er viktige suskesssfaktorer i formidlings- og opplæringsarbeidet.

Klikk på lenken under for en "sneak peak".

Showreel Kompetanseutvikling

Seksjon for kompetanseutvikling er del av Utdanning og kompetanseutvikling i OSS. Seksjonen bistår i podkastproduksjon, videoproduksjon, pedagogisk kursveiledning og e-læringsstøtte.

En gruppe mennesker som holder hender
Nye episoder fra FysmedUpdate

Ta kontakt på kompetanseutvikling@ous-hf.no

Les mer om Team digital læring