Digital oppfølging

Digital oppfølging innebærer at hele eller deler av behandlingstilbudet foregår digitalt uten å måtte å dra til behandlingsstedet.

Du kan enkelt registrere informasjon om din helsetilstand digitalt. Det kan gi deg en mer fleksibel oppfølging, hvor du slipper å komme på sykehuset hvis det ikke er nødvendig.

Før

Digital oppfølging må avtales med avdelingen/behandleren på forhånd. Hvis du har gjort en slik avtale, kan du logge deg inn her. Hvis du ikke har en avtale, men ønsker å vite mer, ta kontakt med avdelingen. 

Logg deg inn her for digital oppfølging (Checkware)

  • Før oppstart vil du motta en SMS med innloggingslenke til sykehusets digitale pasientskjema (Checkware). 
  • Du logger inn via ID-porten eller med SMS-kode (husk å ha telefonen i nærheten). 
  • Du kan bruke smarttelefon, nettbrett eller PC

  • Hvis du ikke har elektronisk ID (Bank-ID), kan du få engangskode på SMS etter avtale med behandleren/behandlingsstedet. 
  • Da må du logge deg på med valget «engangskode». 
  • Du blir deretter bedt om å logge deg på med brukernavn og passord. Brukernavn er ditt personnummer (11 siffer), og passordet skal du ha fått fra behandleren/behandlingsstedet ditt. 
  • Hvis du ikke har fått slikt passord, men behandleren har opprettet en brukerkonto til deg, kan du velge «glemt passord». 
  • Klikk deretter på «Logg inn», og du vil få engangskode på SMS.

Under

Når du har logget inn, kommer du direkte til spørsmålene som skal besvares. Svarene dine lagres underveis. Dersom du må avbryte, kan du fortsette besvarelsen senere. Når du er ferdig, trykker du «levér».
 
Du vil motta et nytt varsel på SMS når det er tid for ny registrering.
 

  • Nettportalen som brukes er en sikker løsning. 
  • Alle opplysninger du registrerer digitalt vil kun leses av behandleren din. 
  • Regler om taushetsplikt og behandling av informasjon gjelder ved digital egenregistrering på samme måte som ved fysisk frammøte, i tråd med helsepersonelloven, pasientjournalloven og pasientrettighetsloven. 
  • Relevante og nødvendige helseopplysninger kan som hovedregel gis til helsepersonell som samarbeider om å gi helsehjelp hvis det er nødvendig for å gi forsvarlig helsehjelp, med mindre du motsetter deg dette. 
  • Opplysningene du gir digitalt blir dokumentert på vanlig måte i din journal.

Etter

Etter at du har registrert opplysningene i det digitale skjemaet, vil behandleren din vurdere svarene du har gitt. 
 
  • Dersom du har symptomer eller plager som krever tilsyn eller behandling, vil du bli innkalt til time. 
  • Hvis ikke, vil du få innkalling til ny egenregistrering etter en tid. 
Ta kontakt med din avdeling dersom du ikke lenger ønsker å bruke digital oppfølging.

Vær oppmerksom

Dette er ikke en løsning for øyeblikkelig hjelp. Kontakt legevakt eller ring 113 hvis det haster.