Vi tilrår at du alltid nyttar siste versjon av nettlesaren din.

FACT (fleksibel aktiv oppsøkende behandling) ved FACT i Søndre Oslo DPS

FACT (Flexible Assertive Community Treatment) står for fleksibel aktivt oppsøkende behandling. Et FACT-team består av ansatte med ulik kompetanse fra både kommunen og sykehuset. Teamet hjelper deg som lever med alvorlige psykiske lidelser eller rusproblemer, som har store utfordringer i hverdagen og som ofte ikke får hjelp fra det ordinære hjelpeapparatet.

Om FACT

FACT skal gi helhetlige og integrerte tjenester og har derfor ansatte med variert kompetanse og erfaringsbakgrunn. Teamet består ofte av ansatte med sosial- og helsefaglig bakgrunn, psykiater og psykolog, samt en ansatt med erfaringskompetanse. FACT skal også gi støtte til arbeidsrettet aktivitet. Noen FACT-team tilbyr musikkterapi.

FACT skal gi kunnskapsbasert behandling og oppfølging, og er en såkalt recovery-orientert modell. Det betyr at de ansatte i FACT ønsker å bidra til å styrke din evne til å mestre livet så godt som mulig i nærmiljø og lokalsamfunn, med de rettigheter og plikter det medfører.

FACT-teamet skal behandle og følge deg opp i tråd med dine behov og ønsker, og i samarbeid med deg og dine pårørende. FACT-teamet jobber hovedsakelig oppsøkende. Det vil si at de møter deg utenfor sine kontorer gjennom hjemmebesøk eller andre steder dere blir enige om.

FACT-teamet vil koordinere de tjenestene du har behov for, enten de gis av teamet selv eller andre utenfor teamet.

Les mer om FACT-team (helsedirektoratet.no)

Henvisning og vurdering

For å få behandling i spesialisthelsetenesta treng du tilvising. Fastlegen er den som oftast tilviser. I nokre tilfelle kan anna helsepersonell tilvise deg, til dømes til biletundersøkingar (MR, CT eller røntgen). Når vi har fått tilvisinga, vil du få svar på om du har rett til behandling i spesialisthelsetenesta.

Les meir på helsenorge.no

 

FACT-teamene kan ha ulike rutiner for henvisning og vurdering av disse, men generelt gjelder:

Utgreiing

FACT-teamet greier kva ut som er behova dine, mål og ønske for behandling og oppfølging. Teamet skal sørge for god informasjon undervegs i utgreiinga. Det kan vere aktuelt å greie ut ulike tema, som for eksempel:

  • psykisk helse
  • rusmiddelbruk
  • kognitiv fungering
  • fysisk helsetilstand
  • bruk av medisinar
  • traumatiske erfaringar
  • fungering og meistring
  • livssituasjon og levevanar
  • familieforhold og sosialt nettverk
  • busituasjon
  • økonomi
  • skole/utdanning/arbeid og arbeidserfaring
  • kulturbakgrunn og religion

Teamet skal også hente inn informasjon frå pårørande og tidlegare utgreiingar i samråd med den det gjeld.

Teamet skal utarbeide ein behandlingsplan saman med deg. Planen skal innehalde ein kort gjennomgang av resultata frå utgreiinga, og ei beskriving av behova dine, målsettingar og tiltak.

Om du ønsker det, kan planen også diskuterast og justerast i samråd med pårørande.

Behandling

Behandling

FACT skal gi eit behandlingstilbod som er tilpassa ønska og behova dine. Det er viktig for teamet å formidle håp og rette merksemd mot dine meistringsområde og ressursar. FACT-teamet kan gi oppfølging utanfor kontoret:

  • heime
  • på arbeidsplassen
  • på kafé
  • andre stader vi blir einige om

Teamet samarbeider med deg for å finne rett oppfølging. I nokre periodar kan det vere behov for dagleg oppfølging, mens i andre periodar kan det halde med oppfølging sjeldnare.

Oppfølging

FACT vekslar mellom regelmessig oppfølging og intensiv oppfølging, ut frå livssituasjon. I stabile periodar får du regelmessig oppfølging frå ein hovudkontakt. I ustabile periodar får du intensiv oppfølging frå heile teamet.

Kriseplan

Teamet skal utarbeide ein kriseplan saman med deg. Ein kriseplan skal innehalde informasjon om tidlege teikn på ei krise, kva tiltak som skal bli sett i verk og kven som kan bli kontakta.

Behandlingsformer

Behandlingstilbodet er ein kombinasjon av ulike behandlingsformer og er retta mot fleire område:

  • symptom på den psykiske lidinga
  • rusmiddelproblem
  • bustad
  • relasjonar til andre
  • økonomi
  • arbeid
  • andre aktivitetar

Dette kan vere

  • samtaleterapi (for eksempel kognitiv terapi)
  • medikamentell behandling
  • rusbehandling (for eksempel IDDT)
  • eksponeringsterapi
  • musikkterapi
  • individuell jobbstøtte (IPS)
  • støtte i bustad
  • sosial ferdigheitstrening

 

Oppfølging

FACT er eit langvarig behandlingstilbod. Du kan få oppfølging frå teamet over lang tid. Intensiteten på oppfølginga vil variere ut frå behova dine.

Kontakt

OUS Mortensrud FACT Oslo Sør

Kontakt FACT Oslo Sør

Oppmøtested

3. etasje.
Foto av Mortensrudbygget

OUS Mortensrud

Helga Vaneks vei 6

1281 Oslo

Transport

​Etter 1. september 2019 vil alle pasienter som møter til behandling i psykisk helsevern og/eller tverrfaglig spesialisert rusbehandling bli inkludert i pakkeforløp.

Les mer på siden om pakkeforløp og koordinatorfunksjonen​.​

​Det går både t-bane og busser til OUS Mortensrud. Se www.ruter.no for ruteinformasjon.

Praktisk informasjon

Avbestille på helsenorge.no​

Hvis du har fått innkallingsbrev fra sykehuset på helsenorge.no, kan du nå sende beskjed direkte til avdelingen hvis du trenger et nytt tidspunkt for timen eller ønsker å avbestille timen din. ​​Foresatte (med foreldreansvar) til barn under 16 år kan gjøre dette på vegne av barna. ​

Du får denne muligheten når du åpner innkallingsbrevet i din innboks på helsenorge.no, der du har tilgang til en svarknapp. Du kan bruke svarknappen for å gi beskjed om at oppsatt tid ikke passer. Det betyr at du i stedet for å ringe til sykehuset kan gi beskjed digitalt hvis du trenger å endre tidspunkt eller ønsker å avbestille timen din.

Du må si i fra senest 24 timer før for å unngå å måtte betale gebyr for timen som ikke passet.

Tjenesten er tilgjengelig for alle som har samtykket til full tilgang på helsenorge.no og har registrert seg som bruker der. 

Ringe for å avbestille

Hvis du mottar innkallingsbrevet på Digipost, e-Boks eller som papirpost må du fortsatt ringe til avdelingen for å endre eller avbestille timen din.

Kontaktopplysninger til avdelingen finner du i brevet eller via våre nettsider i oversikten Avdelinger A-Å

Sikker kan​​al for kontakt med sykehuset

Du kan se dialogen i ditt personlige helsearkiv på helsenorge.no og i dokumentoversikten i pasientjournal.

​Det finnes et par parkeringsplasser i tilknytning til bygget som er forbeholdt pasienter. Parkeringsplassene er ikke avgiftsbelagt, men parkeringsbevis for 2 timer må hentes i hovedekspedisjonen.

Alternative parkeringsmuligheter: Mortensrud Torg innendørs (inntil 2 timer gratis – etter det mot betaling). Parkering ved Mortensrud T-bane/Senter Syd – inntil 3 timer gratis cirka 500 meter unna.