We recommend that you upgrade to the latest version of your browser.
Visuell profil
Den visuelle profilen vår er et sett kjøreregler for utforming av sykehusets informasjonsmateriell og kommunikasjon. Oslo universitetssykehus har én logo og ett sett regler som skal profilere all virksomhet i hele foretaket. Den synliggjør én dør inn.
Den visuelle profilen vår skal bli brukt av alle ansatte ved sykehuset. Byråer, trykkerier og andre samarbeidspartnere skal også bruke den. Har du spørsmål kan du ta kontakt med Kommunikasjonsstaben på post.kommunikasjon@ous-hf.no
OUS har en ambisjon om at sykehusets nettsider skal være den foretrukne kanalen hvor informasjon om behandling, forskning, utdanning og mestring distribueres. Før du vurderer å lage en brosjyre, kan det være lurt å sjekke om informasjonen finnes på nett.
Her finner du logovarianter vi har. Du laster logoene ned ved å klikke på hver enkelt lenke, og deretter høyreklikke på bildet som åpner seg i en ny fane. Velg "Lagre bildet som".
Undertekst skal være i samsvar med organisasjonsstrukturen, for eksempel et avdelingsnavn. Sted/lokalisasjon som f.eks. Ullevål skal ikke være en del av logo. Ta kontakt med Kommunikasjonsstaben for veiledning.
OUS har utviklet et sett med ikoner for bruk i egnede kommunikasjonsflater.
Det visuelle utrykket til oslo-universitetssykehus.no følger det nasjonale profilprogrammet for helseforetakene fra Helse- og omsorgsdepartementet med hensyn til form og farge. Du finner informasjon om fonter, farger, spacing og resten av profilprogrammet på fnsp.no.