En mann som står på en stein med en pinne i hånden

Vi bygger kompetanse og sprer kunnskap om smerte og smertebehandling til helsepersonell, pasienter, pårørende og den øvrige allmennheten.

Regional kompetansetjeneste for smerte (ReKS)

Vi informerer om kurs og konferanser, og sprer kunnskap om utredning, diagnostisering og behandling av ulike smertetilstander.

Kontakt oss

På denne siden finner du innhold om forskning gjort i forbindelse med ReKs, nyheter knyttet til prosjekter om langvarig smerte, samt oversikte over aktuell undervisning og kurs/utdanninger. Bruk punktene nedenfor for å navigere deg til ønsket innhold

Nyhetsbrev illustrasjon selvlaget OUS Smerte.png

Avdeling for smertebehandling, Regional kompetansetjeneste for smerte (ReKS) og Nasjonal kompetansetjeneste for smerte (NaKoNev) sender ut nyhetsbrev inntil 12 ganger årlig. ​Nyhetsbrevene er rettet mot helsepersonell, privatpersoner, pasienter og pårørende.

I tråd med EUs nye personvernregler trenger vi ditt samtykke for å kunne sende ut nyhetsbrev. Klikk på li​nken under for å avgi samtykke og oppgi din e-postadresse (Her kan du lese nyhetsbrevets personvernerklæring).

Påmelding for privatpersoner, pasienter og pårørende
Påmelding for helsepersonell

Har du spørsmål kan du kontakte kommunikasjonsansvarlige Tone Marte Ljoså eller Christopher Ekholdt.​

Metodebok for langvarige smerter

Aktuelt fra ReKS

Kurs og utdanning

Fremtidige kurs

• Nevropatiske smerter er vanskelig å behandle: ryggmargsstimulering for symptomlindring og funksjonsforbedring.
          Fastleger og legespesialister møter pasienter med nevropatiske smerter. Nevropatiske smerter er ofte vanskelig å behandle med medikamentelle og konservative tiltak, og en del av disse pasientene har høy grad av lidelse. Ryggmargsstimulering kan gi pasienter med langvarige nevropatiske smerter lindring av symptomer, bedret funksjon og økt livskvalitet.
          29.

Fag og forskning